Questio de intellectu possibili...'Utrum intellectus sit actus et forma'
Variante du titre:
Quaestio de unitate intellectus
Date et lieu:
1323
Langue:
Latin
Manuscrits:
MS. Budapest, ELTK lat. 17 ;
MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 6768, f. 163-167v.
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "Queritur utrum intellectus sit forma et actus corporis simul sub ista questione copulando utrum... ".
Colophon:
Expl. "et hec de unitate intellectus dicta sufficiant. Expliciunt dubia et remotiones eorum circa intellectum possibilem et agentem enucleata et assumpta ex intentione Averrois a magistro Anthonio de Parme. ".
Travail éditorial:
Commentaire de l’oeuvre d’AVERROES.
Edition moderne:
In ERMATINGER (C.J.), "Averroism in early fourteenth-century Bologne", MS, 16, 1954, 54 (édition partielle) ;
In ERMATINGER (C.J.), "Gilles de Rome and Anthony of Parme in an Anonymous Question on the Intellect", Manuscripta, 17, 1973, 105-112.
Questio disputata 'Utrum primum principium sive Deus'
Variante du titre:
Quaest. dis in lib. Physicorum
Date et lieu:
?
Langue:
Latin
Manuscrits:
MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 2172, f. 55-57.
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "Questio disputata fuit utrum primum principium sive Deus ipse sit potentie infinite... ".
Colophon:
Expl. "quod autem de hoc clarius et subtilius dici potest illud a sacris theologie doctoribus requiratur. Secundum magistrum Anthonium de Parme. Finit hic.".
MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 4452, f.49-58v.
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "In generatione autem et corruptione etcetera. Circa istum librum queratur primo utrum de generabilibus et corruptibilibus possit esse scientia. Et videtur quod non scientia est eorum que sui substantiam instransmutabilem sorciuntur...".
/L'attribution à Antoine de PARME est douteuse et, pour leur part, Ch. LOHR et Olga WEIJERS la refusent ; il en va de même pour Frederico CENCINI (MIRABILE).
Langue:
Latin
Manuscrits:
MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 832 ;
MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 2172, f. 1-53 ;
MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 2173, f. 1-49.
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "Sicut dicit Tullius libro de senectute, nihil est jucundius... ".
ERMATINGER (CH.), Averroism in Early Fourteenth Century Bologne, Mediaeval Studies, 1954, 35-56 ;
ERMATINGER (C.J.), Gilles de Rome and Anthony of Parme in an Anonymous Question on the Intellect", Manuscripta, 17, 1973, 91-114 ;
GAUTHIER (R.), "Trois commentaires 'averroïstes' sur l'Ethique à Nicomaque", AHDLMA, XVI, 1947-48, 187-336 et 213-222 ;
GRABMANN (M.), "Der lateinische Averroismus des 13. Jahrhunderts und seine Stellung zur christilichen Weltanschauung Mitteilungen aus ungedruckte Ethikkomentaren", SAM, 1931, II, 55-60 ;
KUKSEWICZ (Z.), De Siger de Brabant à Jacques de Plaisance la théorie de l'intellect chez les Averroïstes latins des 13e et 14e siècles, Wroclaw, 1968, 148-146 ;
LOTTIN (O.), "A propos de la date de certains commentateurs sur l'Ethique", RTAM, XVII, 1950, 127-133 ;
MAIER (A.), An die Grenze von Scholastik und Naturwissenchaft, Rome, 1952 ;
TABARRONI (A.), " Gandile da Cingoli e Angelo d'Arezzo sul Periyermenias ei maestri di lógica a Bologne all'inizio del XIV secolo", dans L'insegnamento della logica in Bologna, Bologne, 1993, 608 ;
Autres bases prosopographiques:
MIRABILEn Federico CENCINI
STUDIUM http//lamop-vs3.univ-paris1.fr/studium/ (Rédaction Anne Tournieroux ; révision, Jean-Philippe Genet, dernière mise à jour 17/07/2015).
<1a> 833
<1b> ANTHONIUS Parmensis
<1c> $Antonius PARMENSIS$
<1c> $Antoine de PARME$
<1c> $Antonio de AZARO Parmensis$
<1d> Professeur de médecine à Bologne
<1f> %1310-1323%
<1k> Maître
<2a> *Italie (Émile-Romagne : *Parme ?).
<2b> Diocèse de £Parme ?
<5b> ?*Paris %:1310:-:1323:% ;
<r> WEIJERS (O.), &Le travail intellectuel à la Faculté des arts de Paris : textes et maîtres (ca. 1200-1500)&, I, Turnhout, 1994, 67.
<5b> *Bologne %:1323%.
<5c> ?Maître ès arts (Paris)
<7b> Professeur de médecine à *Bologne %:1323%.
<7n> Médecin.
<19> Oeuvres écrites en latin:
<21> Auteur actif dans le champ philosophique :
<21a1> &Questio de intellectu possibili...'Utrum intellectus sit actus et forma'&
<<v>> &Quaestio de unitate intellectus&
<<b>> %:1323%
<<l>> Latin
<<c>> MS. Budapest, ELTK lat. 17 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 6768, f. 163-167v.
<<cc>> Inc. : "Queritur utrum intellectus sit forma et actus corporis simul sub ista questione copulando utrum... ".
<<ccc>> Expl. : "et hec de unitate intellectus dicta sufficiant. Expliciunt dubia et remotiones eorum circa intellectum possibilem et agentem enucleata et assumpta ex intentione Averrois a magistro Anthonio de Parme. ".
<<f>> Commentaire de l’oeuvre d’$AVERROES$.
<<i>> In ERMATINGER (C.J.), "Averroism in early fourteenth-century Bologne", &MS&, 16, 1954, 54 (édition partielle) ;
<<i>> In ERMATINGER (C.J.), "Gilles de Rome and Anthony of Parme in an Anonymous Question on the Intellect", &Manuscripta&, 17, 1973, 105-112.
<23> Auteur actif dans le champ scientifique :
<23a1> &Questio disputata 'Utrum primum principium sive Deus'&
<<v>> &Quaest. dis in lib. Physicorum&
<<b>> ?
<<l>> Latin
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 2172, f. 55-57.
<<cc>> Inc. : "Questio disputata fuit utrum primum principium sive Deus ipse sit potentie infinite... ".
<<ccc>> Expl. : "quod autem de hoc clarius et subtilius dici potest illud a sacris theologie doctoribus requiratur. Secundum magistrum Anthonium de Parme. Finit hic.".
<<f>> Commentaire de l'oeuvre d'$ARISTOTE$.
<23a2> &Questiones super De generatione et corruptione&
<<v>> &Comm. in lib. De generatione et corruptione&
<<b>> ?
<<b>> /L'attribution à $Antoine de PARME$ est douteuse.
<<l>> Latin
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 4452, f.49-58v.
<<cc>> Inc. : "In generatione autem et corruptione etcetera. Circa istum librum queratur primo utrum de generabilibus et corruptibilibus possit esse scientia. Et videtur quod non scientia est eorum que sui substantiam instransmutabilem sorciuntur...".
<<f>> Commentaire de l'oeuvre d'$ARISTOTE$.
<23a3> &Questiones super III librum Meteororum&
<<b>> ?
<<l>> Latin
<<c>> MS. Ravenna, BC 409, f. 129-137 ;
<<c>> /Autrefois Bologne, Conv. S. Domin..
<<cc>> Inc. : "Circa librum Meteororum solum queremus... ".
<<f>> Commentaire de l'oeuvre d'$ARISTOTE$.
<24> Auteur actif dans le champ médical :
<24a1> &Commentarius super primam fen primi canonis Avicenne&
<24a1> /Relevé par $Albert de BOLOGNA$.
<<v>> &Comment. in canonem Avicennae&
<<b>> %:1323%
<<l>> Latin
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 4452, f. 1-47v ;
<<c>> MS. München, BSB Clm 13020, f. 226-267.
<<cc>> Inc. : "Intentio Avicenne in hoc libro est docere... ".
<<f>> Commentaire de l'oeuvre d'$AVICENNE$.
<24a2> &Compendium medicinae&
<<b>> ?
<<l>> Latin
<<c>> MS. Roma, B. Angelica 562, f. 68-69.
<<cc>> Inc. : "Quoniam de melioribus amicis quos habere videor... ".
<24a3> &Quaestiones super librum de accidenti et morbo&
<<b>> ?
<<l>> Latin
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 4450, f. 73-93v.
<<cc>> Inc. : "Quaeritur primo de subjecto libri, sed hec est disputata in lectura... ".
<24a4> &Questio utrum idropisis asclites possit fieri a mala conversione epatis&
<<b>> ?
<<l>> Latin
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 3066, f. 65.
<24a5> &Questio. utrum febris et putrid. possit coniungi&
<<b>> ?
<<l>> Latin
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 3066, f.65-66.
<99> Auteur actif dans le champ politique :
<99a1> &In librum Ethicorum&
<<b>> ?
<<b>> /L'attribution à $Antoine de PARME$ est douteuse et, pour leur part, $Ch. LOHR$ et $Olga WEIJERS$ la refusent ; il en va de même pour $Frederico CENCINI$ (MIRABILE).
<<l>> Latin
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 832 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 2172, f. 1-53 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Vat. lat. 2173, f. 1-49.
<<cc>> Inc. : "Sicut dicit Tullius libro de senectute, nihil est jucundius... ".
<<f>> Commentaire de l'oeuvre d'$ARISTOTE$.
C BIBLIOGRAPHIE
<99a> GLORIEUX MA: 34 ;
<99a> LOHR Com.: 366 ;
<99a> WEIJERS: 1, 1994, 67-68.
<99b> ERMATINGER (CH.), Averroism in Early Fourteenth Century Bologne, &Mediaeval Studies&, 1954, 35-56 ;
<99b> ERMATINGER (C.J.), Gilles de Rome and Anthony of Parme in an Anonymous Question on the Intellect", &Manuscripta&, 17, 1973, 91-114 ;
<99b> GAUTHIER (R.), "Trois commentaires 'averroïstes' sur l'Ethique à Nicomaque", &AHDLMA&, XVI, 1947-48, 187-336 et 213-222 ;
<99b> GRABMANN (M.), "Der lateinische Averroismus des 13. Jahrhunderts und seine Stellung zur christilichen Weltanschauung: Mitteilungen aus ungedruckte Ethikkomentaren", &SAM&, 1931, II, 55-60 ;
<99b> KUKSEWICZ (Z.), &De Siger de Brabant à Jacques de Plaisance: la théorie de l'intellect chez les Averroïstes latins des 13e et 14e siècles&, Wroclaw, 1968, 148-146 ;
<99b> LOTTIN (O.), "A propos de la date de certains commentateurs sur l'Ethique", &RTAM&, XVII, 1950, 127-133 ;
<99b> MAIER (A.), &An die Grenze von Scholastik und Naturwissenchaft&, Rome, 1952 ;
<99b> TABARRONI (A.), " Gandile da Cingoli e Angelo d'Arezzo sul Periyermenias ei maestri di lógica a Bologne all'inizio del XIV secolo", dans &L'insegnamento della logica in Bologna&, Bologne, 1993, 608 ;
<99c> STUDIUM : http://lamop-vs3.univ-paris1.fr/studium/ (Rédaction : Anne Tournieroux ; révision, Jean-Philippe Genet, dernière mise à jour 17/07/2015).