Inc. "Faciamus homine ad ymaginem et similitudinem nostram (Gen. I 26). Secundum sanctos b. Gregorium et Yeronimum, verbum est quasi quoddam speculum anime ...".
Inc. "Quaerebatur utrum deum esse sit per se notum anime humane tamquam communis animi inceptio. Et videtur quod sic ...".
Edition moderne:
In SCHNEIDER (J.), éd. Thomas von Sutton. Quaestiones ordinariae, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 3) Münich, 1977.
/La question complexe de la datation des quatre quodlibets est discutée en détail par Russell L. FRIEDMAN, qui s’appuie notamment sur les conclusions de Johannes SCHNEIDER ;
Référence : FRIEDMAN, 423-426.
Manuscrits:
MS. Basel, UB B IV 4 ;
MS. Oxford, Merton College 138 ;
MS. Città=del=Vaticano, Ottob. lat. 1126, f.45-90v.
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "In disputatione de quolibet quaesitum fuit de Deo creatore et de creatione ...", quodl. I ;
Inc. "In disputatione seconda de quolibet querebantur quidam de Deo creatore et quidam de creaturis ...", quodl. II ;
Inc. "In quarto quolibet, querebantur quidam de Deo et quidam de creaturis ...", quodl. IV.
Edition moderne:
In SCHMAUS (M.), Der ‘Liber propugnatorius’ des Thomas Anglicus und die Lehrunterschiede zwischen Thomas von Aquin un Duns Scotus, (Beiträge zur Geschichte der Philosophie und Theologie des Mittelalters, II) Münster, 1930, extraits ;
In SCHMAUS (M.) et GONZÁLEZ-HABA (M.), éd., Quodlibeta. Thomas Sutton, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 2) Münich, 1969.
MS. Paris, B. Sainte-Geneviève 238, f. 215va-218vb ;
MS. Città=del=Vaticano, Urbin. Lat. 215.
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "
Travail éditorial:
Sur l’œuvre de THOMAS d’Aquin.
Edition moderne:
In PELSTER (F.), De concordantia dictorum S. Thomae. Ein echtes Werk aus den letzten Lebensjahren des hl. Thomas von Aquino, Gregorianum, IV, 1923, 72-105, extrait 102-105. ;
Inc. "Utrum forma fiat ex aliquo ? Quod fiat ex aliquo probo ...".
Travail éditorial:
Sur la Metaphysica d’ARISTOTE.
Edition moderne:
In POUILLON (H.), Les ‘Questions sur la Métaphysique’ de Thomas de Sutton O.P., dans Mélanges Joseph De Ghellinck, Gembloux, 1951, II, 937-950 (liste des questions).
Inc. "Sicut dicit Aristoteles in secundo Metaphysice, capitulo ultimo, oportet erudiri, quomodo singula sint accipienda …", prologue ;
Inc. "Primo utrum queritur utrum logica sit de sylogismo ut de subiecto …", texte.
Travail éditorial:
Commentaire sur l’œuvre d’ARISTOTE.
Edition moderne:
In CONTI (A.D.), Thomas Sutton ‘s Commentary on the ‘Categories’. According to MS. Oxford Merton College 289, dans LEWRY (P.O.), The Rise of English Logic, Toronto, 1983, 173-213, aux p. 185-210, extraits.
Sutton predicator Oxonie. Argumenta contra Henricum de Gandavo
Date et lieu:
1282-1290 à Oxford.
Manuscrits:
MS. Assisi, BC 158, f. 358v ;
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "Contra posicionem Henricus est quia principium transmutationis est potentia activa in aliud non in se …".
Edition moderne:
In LITTLE (A.G.) et PELSTER (F. ), Oxford Theology and Theologians, (Oxford Historical Society), Oxford, 288-289 ;
In SCHNEIDER (J.), éd. Thomas von Sutton. Quaestiones ordinariae, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 3) Münich, 1977.
Expositionis S. Thomae in libros de generatione et corruptione continuatio
Date et lieu:
?
Manuscrits:
MS. Oxford Merton College 274, f. 92-121 .
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "Postquam autem principium ... Postquam Philosophus determinavit ...".
Travail éditorial:
Continuation de l'oeuvre de THOMAS d’Aquin.
Edition moderne:
In KELLEY (F.E.), éd., Expositionis S. Thomae in libros ‘De Generatione et corruptione continuatio per Thomam de Sutona, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 6) Münich, 1976.
Determinatio contra emulos et detractores Fratrum Praedicatorum
Date et lieu:
?
Manuscrits:
MS. Bologna, BC Archig. Cart. 23 ;
MS. Oxford, Lincoln College 81, f. 32-33 ;
MS. Oxford, Merton College 68 .
MS. Taggia, A. conv. O.P. 3.
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "Quia quidam emuli Fratrum Praedicatorum...".
Edition moderne:
In PELSTER (F.), Eine Kontroverse zwischen englischen Dominikanern und Minoriten über einige Punkte der Ordensregel, Archivum Fratrum Praedicatorum, III, 1933, 74-80.
Auteur actif dans le champ religieux (attribution incertaines ou refusées):
Œuvre dont l’attribution n’est pas retenue dans le champ théologique
/Attribution incertaine, selon Richard SHARPE ; selon le ODNB, elle est due à Thomas ANGLICUS ;
Référence : SHARPE 683 ;
Référence : ODNB.
Manuscrits:
MS. Bologna, BU 1510 ;
MS. Firenze BML San Marco 455 ;
MS. Firenze BNC C 3 46 ;
MS. New Haven, Yale U.L. Marston 264 ;
MS. Città=del=Vaticano, Reg. lat. 396 ;
MS. Città=del=Vaticano, Urbin. lat. 120.
MS. Città=del=Vaticano, Vat. lat. 872.
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "
Edition:
Ed. Venezia 1523.
Edition moderne:
In SCHMAUS (M.), Der ‘Liber propugnatorius’ des Thomas Anglicus und die Lehrunterschiede zwischen Thomas von Aquin un Duns Scotus, (Beiträge zur Geschichte der Philosophie und Theologie des Mittelalters, II) Münster, 1930.
ALFARO (I.), La graduidad de la vision intuitiva de la essencia intuitiva y la possibilidad del estado de naturaleza pura segun los teologos tomistas anteriores a Cayetano, Gregorianum, XXX, 1949, 62-99 ;
CONTI (A.D.), Thomas Sutton ‘s Commentary on the ‘Categories’. According to MS. Oxford Merton College 289, dans LEWRY (P.O.), The Rise of English Logic, Toronto, 1983, 173-213 ;
CONTI (A.D.), La composizione metafisica dell’ ente finito corporeo nell’ontologia di Tomaso Sutton, Documenti e Studi sulla Tradizione Filosofica Medievale, 2/2, 1991, 317-360 ;
EHRLE (F.), Thomas de Sutton, sein Leben, seine Quodlibet, und seine Quaestiones disputatae, dans Festschrift für G. von Hertling, München, 1913, 426-450 ;
FRIEDMAN (R.L.), Dominican Quodlibetal Literature ca. 1260-1310, dans SCHABEL (C.), éd., Theological Quodlibeta in the Middle Ages. The Fourteenth Century, Leyde-Boston, 2007, 401-491 ;
JOTISCHKY (A.), The Carmelites and Antiquity. Mendicant Friars and their Past in the Middle Ages, Oxford, 2002 ;
KELLEY (F.E.), éd., Expositionis S. Thomae in libros ‘De Generatione et corruptione continuatio per Thomam de Sutona, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 6) Münich, 1976
KELLEY (F.E.), Two Early English Thomists Thomas Sutton and Robert Orford versus Henry of Ghent, Thomist, 45, 1981, 345-387 ;
KLIMA (G.), Thomas of Sutton on the Nature of the Intellective Soul and the Thomistic Theory of Being, in AERTSEN (J.A.), EMERY (K.) et SPEER (A.), Nach der Verurteilung von 1277 Philosophie und Theologie an der Universität von Paris im letzten Viertel des 13. Jahrhunderts Studien und Text, Berlin, 2001, 436-455 ;
LEWRY (P.O.), Two continuators of Aquinas Robertus de Vulgarbia and Thomas Sutton, Mediaeval Studies, 43, 1981, 53-130 ;
LOTTIN (O.), Thomas de Sutton, O.P., et le libre arbitre, Revue Néoscolastique de Philosophie, X, 1937, 281-312 ;
MANDONNET (P.), Premiers travaux de polémique thomiste, Revue des sciences philosophiques et théologiques, VII, 1913, 244-262 ;
MARTIN (R.M.), La controverse sur le péché originel au début du XIVe siècle, Spicilegium Sacr. Lovan., X, 1930 ;
PELSTER (F.), Thomas von Sutton, O.P., ein Oxforder Verteidiger der thomistischen Lehre, Zeitschrift für Katholische Theologie, 46, 1922, 212-254 et 361-402 ;
PELSTER (F.), Schriften des Thomas Sutton in der Universitäts-bibliothek zu Münster, Zeitschrift für kath. Theol., XLVII, 1923, 483-494 ;
PELSTER (F.), De concordantia dictorum S. Thomae. Ein echtes Werk aus den letzten Lebensjahren des hl. Thomas von Aquino, Gregorianum, IV, 1923, 72-105 ;
PELSTER (F.), Thomas v. Sutton als Verfasser zweier Schriften über der Einheit der Wesenform, Scholastik, III, 1928, 411-413 ;
PELSTER (F.), Eine Kontroverse zwischen englischen Dominikanern und Minoriten über einige Punkte der Ordensregel, Arch. Ord. Fratr. Praed., III, 1933, 57-80 ;
PELSTER (F.), Thomistische Streitschriften gegen Aegidius Romanus und ihre Verfasser Thomas v. Sutton und Robert v.Orford, O.P., Gregorianum, XXIV, 1943, 136-152 ;
PELSTER (F.), Thomas v. Sutton und das Correctorium 'Quare detraxisti', dans Mélanges Auguste Pelzer, Louvain, 1947, 441-466 ;
PELSTER (F.), Die Konkordanz Veritatis et sobrietatis verba loquar, ein Werk des Benedikt von Asinago, O.P. oder des Th. von Sutton, O.P., Scholastik, XXIX, 1954, 244-249 ;
POUILLON (H.), Les Questions sur la Métaphysique de Thomas Sutton O.P., dans Mélanges Joseph de Ghellinck S.J., Gembloux, 1951, II, 937-950 ;
PRZEDZIECKI (J.J.), Selected Questions from the Writings of Thomas of Sutton, O.P., in Nine Medieval Thinkers, Toronto, 1955, 309-378 ;
SCHMAUS (M.), Der Liber Propugnatorius des Th. Anglicus und die Lehrunterschiede zwischen Thomas v. Aquin und Duns Scotus, (Beiträge zur Geschichte der Philosophie und Theologie des Mittelalters, II) Münster, 1930 ;
SCHMAUS (M.) et GONZÁLEZ-HABA (M.), éd., Quodlibeta. Thomas Sutton, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 2) Münich, 1969.
SCHNEIDER (J.), éd. Thomas von Sutton. Quaestiones ordinariae, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 3) Münich, 1977 ;
SENKO (W.), Le commentaire de Thomas Senko sur les Catégories d’Aristote dans le MS. IV Q 3 de l’université de Wroclaw, Medievalia Philosophica Polonorum, 4, 1959, 53-58 ;
SENKO (W.), Un traité inconnu De esse et essentia, Archives d'Histoire Doctrinale et Littéraire du Moyen Âge, 27, 1960, 229-266 ;
SHARP (D.E.), Thomas Sutton O.P., his place in scholasticism and an account of his Psychology, Revue Néoscolastique de Philosophie, XXXVI, 1934, 322-354 ;
SHARP (D.E.), Thomas Sutton O.P., his Metaphysics and angelology, Revue Néoscolastique de Philosophie, XXXVII, 1935, 88-100 ;
SHARP (D.E.), Thomas Sutton O.P., his Natural Theology, Revue Néoscolastique de Philosophie, XXXVII, 1935, 219-233 ;
Autres bases prosopographiques:
MIRABILE
STUDIUM http//lamop-vs3.univ-paris1.fr/studium/ Rédaction Jean-Philippe Genet, dernière mise à jour 16/10/2024.
<1a> 58147
<1b> THOMAS de Sutton
<1c> $Thomas de SUTTON$
<1d> O.P.
<1f> %1274-1315%
<1g> %1295%
<1k> Extérieur
<2a> *Angleterre.
<5b> *Oxford.
<5c> Maître ès arts (*Oxford) ;
<5c> /Il a probablement été maître ès arts avant de devenir frère dominicain.
<5c> Docteur en théologie (*Oxford) %1294% .
<6a> Diacre (ordonné en %1274%).
<6d> O.P. : frère du couvent (dominicain) d'£Oxford, sans doute avant %1282%.
<7b> ?*Oxford (Merton College : il aurait été fellow du collège entre %1263% et %1274%) .
<7b> ?*Oxford (Merton College : il aurait été fellow du collège entre sa fondation en %1263% et %1274%) .
<19> Oeuvre écrite en latin .
<20> Auteur actif dans le domaine religieux :
<20a1> &Sermo de b. Clemente papa predic. Sutton&
<<b>> %1292%, 23 février à *Oxford.
<<c>> MS. Oxford New College 92, f. 58a-59 ;
<<c>> MS. Worcester, Cath. Libr. Q 46, f. 26-28.
<<cc>> Inc. : "Dedisti in mari viam (Sap. 14, 3). Karissimi, quandoque in scriptura sacra per mare desingatur doctrina verbi Dei ...".
<20a2> &Sermo dom. III Quadr. predic. Sutton&
<<b>> %1293%, 1er mars à *Oxford.
<<c>> MS. Oxford New College 92, f. 99v-101 ;
<<c>> MS. Worcester, Cath. Libr. Q 46, f. 281-283.
<<cc>> Inc. : "Ambulate in dilectione. Qui ambulat in tenebris nescit quo vadit ...".
<20a3> &Sermo in festo Trinitatis predic. Sutton&
<<b>> %1293%, 24 mai à *Oxford.
<<c>> MS. Worcester, Cath. Libr. Q 46, f. 37-39.
<<cc>> Inc. : "Faciamus homine ad ymaginem et similitudinem nostram (Gen. I 26). Secundum sanctos b. Gregorium et Yeronimum, verbum est quasi quoddam speculum anime ...".
<20a4> &Quaestiones 35 ordinariae&
<<b>> ?
<<c>> MS. Assisi, BC 158, f.358v ;
<<c>> MS. Augsburg, UB II 1 2° 1 ;
<<c>> MS. Basel, UB B IV 4 ;
<<c>> MS. Erfurt, Wiss. B. Amplon. F 369 ;
<<c>> MS. Napoli, BN 7 C 47 ;
<<c>> MS. Oxford, Merton College 138, f.228v-337v ;
<<c>> MS. Troyes, BM 717 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Ottob. lat. 1126 ;
<<cc>> Inc. : "Quaerebatur utrum deum esse sit per se notum anime humane tamquam communis animi inceptio. Et videtur quod sic ...".
<<i>> In SCHNEIDER (J.), éd. &Thomas von Sutton. Quaestiones ordinariae&, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 3) Münich, 1977.
<20a5> &Quodlibets I-IV&
<<b>> ?%1293-1300%.
<<b>> /La question complexe de la datation des quatre quodlibets est discutée en détail par $Russell L. FRIEDMAN$, qui s’appuie notamment sur les conclusions de $Johannes SCHNEIDER$ ;
<r> FRIEDMAN, 423-426.
<<c>> MS. Basel, UB B IV 4 ;
<<c>> MS. Oxford, Merton College 138 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Ottob. lat. 1126, f.45-90v.
<<cc>> Inc. : "In disputatione de quolibet quaesitum fuit de Deo creatore et de creatione ...", quodl. I ;
<<cc>> Inc. : "In disputatione seconda de quolibet querebantur quidam de Deo creatore et quidam de creaturis ...", quodl. II ;
<<cc>> Inc. : "In quarto quolibet, querebantur quidam de Deo et quidam de creaturis ...", quodl. IV.
<<i>> In SCHMAUS (M.), &Der ‘Liber propugnatorius’ des Thomas Anglicus und die Lehrunterschiede zwischen Thomas von Aquin un Duns Scotus&, (Beiträge zur Geschichte der Philosophie und Theologie des Mittelalters, II) Münster, 1930, extraits ;
<<i>> In SCHMAUS (M.) et GONZÁLEZ-HABA (M.), éd., &Quodlibeta. Thomas Sutton&, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 2) Münich, 1969.
<20a6> &Determinacio de Sutton. Queritur supposito per impossibile quod Spiritus Sanctus non procederet a Filio utrum distinguatur ab eo personaliter&
<<b>> %1300-1302% à *Oxford.
<<c>> MS. Worcester, Cath. Libr. Q 99, f. 11.
<<cc>> Inc. : "Quod sic per auctoritatem Anselmi …".
<20a7> &Sutton in vesperis Makelisfelde. Utrum Pater et Filius diligant se Spirito Sancto&
<<b>> %1299% à *Oxford.
<<b>> /Pour les Véspéries de $William de MACCLESFIELD$.
<<c>> MS. Worcester, Cath. Libr. Q 99, f. 3, 11-28.
<<cc>> Inc. : "Ad primum dicitur quod hoc est verum …".
<<i>> In LITTLE (A.G.) et PELSTER (F. ), &Oxford Theology and Theologians&, (Oxford Historical Society), Oxford, 288-289 ;
<<i>> In SCHNEIDER (J.), &Texte aus der mittlelaterlichen Geisteswelt&, 3, Münich, 1977.
<20a8> &Contra quodlibet Iohannis Duns Scoti&
<<b>> ?%1299-1300%
<<c>> MS. Oxford, Magdalen College lat. 99.
<<cc>> Inc. : "Cuncte res difficiliores, Eccles. 1. De quibus primo querebatur de Deo in quolibetis fr. Ooh. Scoti …".
<<i>> In SCHNEIDER (J.), &Thomas von Sutton contra Quolibet Johannis Duns Scoti&, (Bayerische Akademie der Wissenschaften, 7) Münich, 1978.
<<m>> Contre $Johannes DUNS SCOTUS$.
<20a9> &Contra Robertum Cowton&
<<v>> &Quaestiones super ordinem librorum Sent.&
<<v>> &Dicta fratris Thomae de Aquino per dicta sua contre impugnantes confirmata&
<r> MIRABILE.
<<b>> Après %1313-1315%
<<c>> MS. Firenze, BNC Conv. soppr. J 10 10 ;
<<c>> MS. Münster, UB 218 ;
<<c>> MS. Oxford, Magdalen Colleg lat. 99 ;
<<c>> MS. Todi, BC 12 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Rossi 431, f. 1-161v .
<<cc>> Inc. : "De quaestionibus difficilibus ad theologiam pertinentibus, varie sunt opiniones veritati repugnantes ...".
<<m>> Contre $Robert COWTON$.
<20a10> &Concordancia dicti Sancti Thomae de Aquino&
<<b>> Début du XIVe siècle.
<<b>> /Attribution incertaine.
<<c>> MS. Brugge, StB 491 ;
<<c>> MS. Cambridge, Gonville and Caius 122 ;
<<c>> MS. Münster, UB164 ;
<<c>> MS. Paris, BnF 14546 ;
<<c>> MS. Paris, B. Sainte-Geneviève 238, f. 215va-218vb ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Urbin. Lat. 215.
<<cc>> Inc. : "
<<f>> Sur l’œuvre de $THOMAS d’Aquin$.
<<i>> In PELSTER (F.), De concordantia dictorum S. Thomae. Ein echtes Werk aus den letzten Lebensjahren des hl. Thomas von Aquino, &Gregorianum&, IV, 1923, 72-105, extrait 102-105. ;
<20a11> &Concordanciae Pertransibunt plurimi&
<<b>> ?
<<b>> /Attribution incertaine ?
<<c>> MS. Siena, BC U IV 9.
<<cc>> Inc. : "Pertransibunt plurimi...In visione prophetica.".
<<i>> In VIVES, &Op. S. Thomae, Opusc. 72&, XXVIII, 560.
<20a12> &Summa theologiae&
<<b>> ?
<<b>> /D'après la &Tabula& de £Stams.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "
<20a13> &Super psalterium&
<<b>> ?
<<b>> /D'après la &Tabula& de £Stams.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "
<21> Auteur actif dans le champ philosophique :
<21a1> &Contra pluralitatem formarum&
<<b>> ?
<<c>> MS. Assisi, BC 118, f. 1214-130v ;
<<c>> MS. Brugge 491, StB f. 60-65 ;
<<c>> MS. Den Haag, Mus. Meerm.-West. 10 C 13 ;
<<c>> MS. Firenze, BNC Conv. soppr. 1 7 21 ;
<<c>> MS. Klosterneuburg, StiftsB 322 ;
<<c>> MS. Napoli, BN VII C 47 ;
<<c>> MS. Praha, NK III E 6 (481) ;
<<c>> MS. Salamanca, BU 2019 ;
<<c>> MS. Salamanca, BU 2028 ;
<<c>> MS. Salamanca, BU 2055 ;
<<c>> MS. Soest, StB 33 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Ottob. lat. 184 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Urb. lat. 215 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Urb. lat. 472 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Vat. lat. 784 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Vat. lat. 806 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Vat. lat. 14013 ;
<<c>> MS. Wien, ÖNB 1536.
<<cc>> Inc. : "Quoniam sanctum est honorare veritatem pre ceteris amicis ...".
<<d>> Ed. *Roma %1570% in &Thomae de Aquino Opera Omnia&, VII ;
<<d>> Ed. *Roma %1634% in &Thomae de Aquino Opera Omnia&, VII ;
<21a2> &Tractatus de productione formarum substantialium&
<<v>> &De productione forme substantialis&
<<b>> %1284-1290%.
<<c>> MS. Assisi, BC 118, f. 91v-95 ;
<<c>> MS. Bamberg, SB C. 150, f. 125-131 ;
<<c>> MS. Brugge, StB 491, f. 96-98 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Ottob. lat. 198, f. 220-223.
<<cc>> Inc. : "De productione formae substantialis in esse...".
<<i>> In WLODEK (S.), Thomas Sutton, De productione formae substantialis, &Archives d’histoire doctrinale et littéraire du Moyne Âge&, 46, 1979, 142-168.
<21a3> &Expositionis S. Thomae in librum Perihermenias continuatio (II, 2-fin)&
<<b>> ?
<<c>> MS. Paris, BnF latin 16154, f. 270v.
<<cc>> Inc. : "
<<f>> Continuation et achévement de l'oeuvre de $Saint THOMAS$.
<<i>> In LEWRY (P.O.), Two continuators of Aquinas : Robertus de Vulgarbia and Thomas Sutton, &Mediaeval Studies&, 43, 1981, 53-130, aux p. 118-130.
<21a4> &Quaestiones disputatae&
<<v>> &Questiones super librum Metaphysicorum&
<<b>> ?
<<c>> MS. Assisi, BC 196, f. 34-44.
<<cc>> Inc. : "Utrum forma fiat ex aliquo ? Quod fiat ex aliquo probo ...".
<<f>> Sur la &Metaphysica& d’$ARISTOTE$.
<<i>> In POUILLON (H.), Les ‘Questions sur la Métaphysique’ de Thomas de Sutton O.P., dans &Mélanges Joseph De Ghellinck&, Gembloux, 1951, II, 937-950 (liste des questions).
<21a5> &De esse et essentia&
<<v>> &De ente et essentia&
<<b>> ?
<<c>> MS. Kraków, B. Jagiell. 1855, f. 77-88 ;
<<c>> MS. Kraków, B. Jagiell. 2118, f. 403-411 ;
<<c>> MS. Oxford, Merton College 289 ;
<<c>> MS. Wroclaw, BU IV Q 3.
<<cc>> Inc. : "Quia tota philosophia realis ex cognitione esse et essentia dependere videtur …".
<<i>> In SENKO (W.), Un traité inconnu &De esse et essentia&, &Archives d'histoire doctrinale et littéraire du Moyen Âge&, 27, 1960, 229-266.
<21a6> &Super praedicamenta&
<<b>> ?
<<c>> MS. Oxford, Merton College 289 ;
<<c>> MS. Wroclaw, BU IV Q 3.
<<cc>> Inc. : "Sicut dicit Aristoteles in secundo Metaphysice, capitulo ultimo, oportet erudiri, quomodo singula sint accipienda …", prologue ;
<<cc>> Inc. : "Primo utrum queritur utrum logica sit de sylogismo ut de subiecto …", texte.
<<f>> Commentaire sur l’œuvre d’$ARISTOTE$.
<<i>> In CONTI (A.D.), Thomas Sutton ‘s Commentary on the ‘Categories’. According to MS. Oxford Merton College 289, dans LEWRY (P.O.), &The Rise of English Logic&, Toronto, 1983, 173-213, aux p. 185-210, extraits.
<21a7> &Super sex principia&
<<b>> ?
<<b>> /D'après la &Tabula& de £Stams.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. :
<21a8> &Super Priora Analytica&
<<b>> ?
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. :
<21a9> &De relatione&
<<b>> ?
<<b>> /D'après la &Tabula& de £Stams.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. :
<21a10> &De instantibus&
<<b>> ?
<<b>> /D'après la &Tabula& de £Stams.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "Quoniam omnem durationem concomitatur instans...".
<<i>> In VIVES, &Op. S. Thomae, Opusc. 36&, XXVII, 512.
<21a11> &De natura verbi intellectus&
<<b>> ?
<<b>> /Attribution de $Palémon GLORIEUX$, non reprise par $Thomas KAEPPELI$ et par $Olga WEIJERS$.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "Quoniam circa naturam verbi intellectus.".
<<i>> In VIVES, &Op. S. Thomae, Opusc. 14&, XXVII, 268.
<21a12> &De principio individuationis&
<<b>> ?
<<b>> /Attribution de $Palémon GLORIEUX$, non reprise par $Thomas KAEPPELI$ et par $Olga WEIJERS$.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "Quoniam duae sunt in homine...".
<<i>> In VIVES, &Op. S. Thomae, Opusc. 29&, XXVII, 465.
<21a13> &De natura generis&
<<b>> ?
<<b>> /Attribution de $Palémon GLORIEUX$, non reprise par $Thomas KAEPPELI$ et par $Olga WEIJERS$.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "Quoniam omnis creatura generis limitibus...".
<<i>> In VIVES, &Op. S. Thomae, Opusc. 42&, XXVIII, 5.
<21a14> &De natura accidentis&
<<b>> ?
<<b>> /Attribution de $Palémon GLORIEUX$, non reprise par $Thomas KAEPPELI$ et par $Olga WEIJERS$.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "Quoniam omnis cognitio humana...".
<<i>> In VIVES, &Op. S. Thomae, Opusc. 41&, XXVIII, 1.
<21a15> &De quatuor oppositis&
<<b>> ?
<<b>> /Attribution de $Palémon GLORIEUX$, non reprise par $Thomas KAEPPELI$ et par $Olga WEIJERS$.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "Quoniam quatuor sunt oppositiones ut dicitur ...".
<<i>> In VIVES, &Op. S. Thomae, Opusc. 37&, XXVII, 520.
<21a16> &Sutton predicator Oxonie. Argumenta contra Henricum de Gandavo&
<<b>> %1282-1290% à *Oxford.
<<c>> MS. Assisi, BC 158, f. 358v ;
<<cc>> Inc. : "Contra posicionem Henricus est quia principium transmutationis est potentia activa in aliud non in se …".
<<i>> In LITTLE (A.G.) et PELSTER (F. ), &Oxford Theology and Theologians&, (Oxford Historical Society), Oxford, 288-289 ;
<<i>> In SCHNEIDER (J.), éd. &Thomas von Sutton. Quaestiones ordinariae&, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 3) Münich, 1977.
<23> Auteur actif dans le champ scientifique :
<23a1> &Expositionis S. Thomae in libros de generatione et corruptione continuatio&
<<b>> ?
<<c>> MS. Oxford Merton College 274, f. 92-121 .
<<cc>> Inc. : "Postquam autem principium ... Postquam Philosophus determinavit ...".
<<f>> Continuation de l'oeuvre de $THOMAS d’Aquin$.
<<i>> In KELLEY (F.E.), éd., &Expositionis S. Thomae in libros ‘De Generatione et corruptione continuatio per Thomam de Sutona&, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 6) Münich, 1976.
<23a2> &Expositio in libros De celo et mundo&
<<b>> ?
<<b>> /Œuvre perdue.
<<c>> MS. ?
<<cc>> Inc. : "
<50> Auteur actif dans le champ historique :
<50a1> &Determinatio contra emulos et detractores Fratrum Praedicatorum&
<<b>> ?
<<c>> MS. Bologna, BC Archig. Cart. 23 ;
<<c>> MS. Oxford, Lincoln College 81, f. 32-33 ;
<<c>> MS. Oxford, Merton College 68 .
<<c>> MS. Taggia, A. conv. O.P. 3.
<<cc>> Inc. : "Quia quidam emuli Fratrum Praedicatorum...".
<<i>> In PELSTER (F.), Eine Kontroverse zwischen englischen Dominikanern und Minoriten über einige Punkte der Ordensregel, &Archivum Fratrum Praedicatorum&, III, 1933, 74-80.
<90> Œuvre dont l’attribution n’est pas retenue dans le champ théologique :
<90a1> &Liber propugnatorius super I sent. contra Scotum&
<<b>> ?
<<b>> /Attribution incertaine, selon $Richard SHARPE$ ; selon le &ODNB&, elle est due à $Thomas ANGLICUS$ ;
<r> SHARPE: 683 ;
<r> ODNB.
<<c>> MS. Bologna, BU 1510 ;
<<c>> MS. Firenze BML San Marco 455 ;
<<c>> MS. Firenze BNC C 3 46 ;
<<c>> MS. New Haven, Yale U.L. Marston 264 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Reg. lat. 396 ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Urbin. lat. 120.
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, Vat. lat. 872.
<<cc>> Inc. : "
<<d>> Ed. *Venezia %1523%.
<<i>> In SCHMAUS (M.), &Der ‘Liber propugnatorius’ des Thomas Anglicus und die Lehrunterschiede zwischen Thomas von Aquin un Duns Scotus&, (Beiträge zur Geschichte der Philosophie und Theologie des Mittelalters, II) Münster, 1930.
<<m>> Contre $Johannes DUNS SCOTUS$.
C BIBLIOGRAPHIE
<99a> GLORIEUX M.A.: n° 453 ;
<99a> DTC: XIV, 2867-2873 (Palémon GLORIEUX)
<99a> BRUO: III, 1824-1825 ;
<99a> ODNB: David LUSCOMBE ;
<99a> SHARPE: 682-685 n° 1838 ;
<99a> STEGMÜLLER R.B.: V, 374 ;
<99a> STEGMÜLLER Sent.: I, 421-422 ;
<99a> WEIJERS: 9, 176-183 ;
<99b> ALFARO (I.), La graduidad de la vision intuitiva de la essencia intuitiva y la possibilidad del estado de naturaleza pura segun los teologos tomistas anteriores a Cayetano, &Gregorianum&, XXX, 1949, 62-99 ;
<99b> CONTI (A.D.), Thomas Sutton ‘s Commentary on the ‘Categories’. According to MS. Oxford Merton College 289, dans LEWRY (P.O.), &The Rise of English Logic&, Toronto, 1983, 173-213 ;
<99b> CONTI (A.D.), &La composizione metafisica dell’ ente finito corporeo nell’ontologia di Tomaso Sutton, &Documenti e Studi sulla Tradizione Filosofica Medievale&, 2/2, 1991, 317-360 ;
<99b> EHRLE (F.), Thomas de Sutton, sein Leben, seine &Quodlibet&, und seine &Quaestiones disputatae&, dans &Festschrift für G. von Hertling&, München, 1913, 426-450 ;
<99b> FRIEDMAN (R.L.), Dominican Quodlibetal Literature ca. 1260-1310, dans SCHABEL (C.), éd., &Theological Quodlibeta in the Middle Ages. The Fourteenth Century&, Leyde-Boston, 2007, 401-491 ;
<99b> JOTISCHKY (A.), &The Carmelites and Antiquity. Mendicant Friars and their Past in the Middle Ages&, Oxford, 2002 ;
<99b> KELLEY (F.E.), éd., &Expositionis S. Thomae in libros ‘De Generatione et corruptione continuatio per Thomam de Sutona&, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 6) Münich, 1976
<99b> KELLEY (F.E.), Two Early English Thomists : Thomas Sutton and Robert Orford versus Henry of Ghent, &Thomist&, 45, 1981, 345-387 ;
<99b> KLIMA (G.), Thomas of Sutton on the Nature of the Intellective Soul and the Thomistic Theory of Being, in AERTSEN (J.A.), EMERY (K.) et SPEER (A.), &Nach der Verurteilung von 1277 : Philosophie und Theologie an der Universität von Paris im letzten Viertel des 13. Jahrhunderts : Studien und Text&, Berlin, 2001, 436-455 ;
<99b> LEWRY (P.O.), Two continuators of Aquinas : Robertus de Vulgarbia and Thomas Sutton, &Mediaeval Studies&, 43, 1981, 53-130 ;
<99b> LOTTIN (O.), Thomas de Sutton, O.P., et le libre arbitre, &Revue Néoscolastique de Philosophie&, X, 1937, 281-312 ;
<99b> MANDONNET (P.), Premiers travaux de polémique thomiste, &Revue des sciences philosophiques et théologiques&, VII, 1913, 244-262 ;
<99b> MARTIN (R.M.), &La controverse sur le péché originel au début du XIVe siècle&, Spicilegium Sacr. Lovan., X, 1930 ;
<99b> PELSTER (F.), Thomas von Sutton, O.P., ein Oxforder Verteidiger der thomistischen Lehre, &Zeitschrift für Katholische Theologie&, 46, 1922, 212-254 et 361-402 ;
<99b> PELSTER (F.), Schriften des Thomas Sutton in der Universitäts-bibliothek zu Münster, &Zeitschrift für kath. Theol.&, XLVII, 1923, 483-494 ;
<99b> PELSTER (F.), De concordantia dictorum S. Thomae. Ein echtes Werk aus den letzten Lebensjahren des hl. Thomas von Aquino, &Gregorianum&, IV, 1923, 72-105 ;
<99b> PELSTER (F.), Thomas v. Sutton als Verfasser zweier Schriften über der Einheit der Wesenform, &Scholastik&, III, 1928, 411-413 ;
<99b> PELSTER (F.), Eine Kontroverse zwischen englischen Dominikanern und Minoriten über einige Punkte der Ordensregel, &Arch. Ord. Fratr. Praed.&, III, 1933, 57-80 ;
<99b> PELSTER (F.), Thomistische Streitschriften gegen Aegidius Romanus und ihre Verfasser : Thomas v. Sutton und Robert v.Orford, O.P., &Gregorianum&, XXIV, 1943, 136-152 ;
<99b> PELSTER (F.), Thomas v. Sutton und das Correctorium 'Quare detraxisti', dans &Mélanges Auguste Pelzer&, Louvain, 1947, 441-466 ;
<99b> PELSTER (F.), Die Konkordanz Veritatis et sobrietatis verba loquar, ein Werk des Benedikt von Asinago, O.P. oder des Th. von Sutton, O.P., &Scholastik&, XXIX, 1954, 244-249 ;
<99b> POUILLON (H.), Les Questions sur la Métaphysique de Thomas Sutton O.P., dans &Mélanges Joseph de Ghellinck S.J.&, Gembloux, 1951, II, 937-950 ;
<99b> PRZEDZIECKI (J.J.), Selected Questions from the Writings of Thomas of Sutton, O.P., in &Nine Medieval Thinkers&, Toronto, 1955, 309-378 ;
<99b> SCHMAUS (M.), &Der Liber Propugnatorius des Th. Anglicus und die Lehrunterschiede zwischen Thomas v. Aquin und Duns Scotus&, (Beiträge zur Geschichte der Philosophie und Theologie des Mittelalters, II) Münster, 1930 ;
<99b> SCHMAUS (M.) et GONZÁLEZ-HABA (M.), éd., &Quodlibeta. Thomas Sutton&, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 2) Münich, 1969.
<99b> SCHNEIDER (J.), éd. &Thomas von Sutton. Quaestiones ordinariae&, (Veröffentlichungen der Kommission für die Herausgabe Ungedruckter Texte aus der Mittelalterlichen Geisteswelt - Bayerische Akademie der Wissenschaften, 3) Münich, 1977 ;
<99b> SENKO (W.), Le commentaire de Thomas Senko sur les Catégories d’Aristote dans le MS. IV Q 3 de l’université de Wroclaw, &Medievalia Philosophica Polonorum&, 4, 1959, 53-58 ;
<99b> SENKO (W.), Un traité inconnu &De esse et essentia&, &Archives d'Histoire Doctrinale et Littéraire du Moyen Âge&, 27, 1960, 229-266 ;
<99b> SHARP (D.E.), Thomas Sutton O.P., his place in scholasticism and an account of his Psychology, &Revue Néoscolastique de Philosophie&, XXXVI, 1934, 322-354 ;
<99b> SHARP (D.E.), Thomas Sutton O.P., his Metaphysics and angelology, &Revue Néoscolastique de Philosophie&, XXXVII, 1935, 88-100 ;
<99b> SHARP (D.E.), Thomas Sutton O.P., his Natural Theology, &Revue Néoscolastique de Philosophie&, XXXVII, 1935, 219-233 ;