Fiche 51526 - GUIDO de Belregardo

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Informations prosopographiques
    Fiche d’identité
    • Nom:
      • GUIDO de Belregardo
    • Variante(s) de nom:
      • Guido de BELREGARDO
      • Guido de BELLOREGARDO
      • Guido de TOLOSA
    • Description courte:
      • Maître en théologie augustin.
    • Date d'activité:
      • 1350-1377
    • Sexe:
      • male
    • Statut:
      • Maître
    Origine et situation géographique
    • Lieu de naissance:
      • ?Languedoc (Toulouse ?) ?
      • Commentaire : /Mais n'est-ce pas un frère de la province de Sienne ?
    • Diocèse:
      • Diocèse de Toulouse ?
    Cursus
    • Université ou Studium:
      • Paris.
    • Cursus:
      • Bachelier en théologie (Paris) 1355 ?
      • Maître en théologie (Paris) 1358.
      • Référence : CUP III, 59 (n 1241).
      • Commentaire : /Il est présent à Paris pendant l’hiver 1358, en conformité avec les ordres de Grégoire de RIMINI qui l’invitait à poursuivre ses études à Paris en compagnie de Hugolinus MALABRANCA de Urbevetri ;
    • Vie de l'individu dans un collège:
      • Couvent (augustin) de Paris (Grands-Augustins).
    Carrière ecclésiastique
    • Ecclésiastique régulier:
      • O.E.S.A. frère (augustin) de la province de Sienne.
    • Position hiérarchique occupée dans un ordre régulier:
      • Prieur=général des Augustins 1371-1377.
    Carrière professionnelle
    • Universitaire:
      • Paris (Faculté de Théologie Lecteur des Sentences au couvent augustin en 1354) ;
      • Référence : YPMA, 24.
      • Commentaire : /Mais il ne sera pas maître-régent à Paris, mais à Montpellier, sans doute à cause de ses "erreurs" ;
      • Montpellier (Faculté de Théologie Maître-Régent au couvent des Augustins 1359=.
    Production textuelle
    • Auteur actif dans le champ religieux:
    • Auteur actif dans le champ religieux
      • Errores a Guidone Ord. Eremit. revocati in Universitate Parisiensi
        • Titre:
          • Errores a Guidone Ord. Eremit. revocati in Universitate Parisiensi
        • Date et lieu:
          • 1354 (16 mai).
        • Manuscrits:
          • MS. Auxerre, BM 243 (306) ;
          • MS. Erfurt, Wiss. B. Ampl. 2 179, f. 115.
        • Incipits pour le texte manuscrit:
          • Inc. ‘Hoc anno legendo et respondendo ambulavi in magnis et mirabilibus super me, verbum veritatis non recte tractando, sed verbis contendendo profanis et vaniloquis, que ad impietatem provocant et audientium subversionem. Ex quibus factus sum occasio scandali in sacratissima facultate et Ordine meo, quod michi displicet bono corde. Idcirco juxta piam et sanctam ordinationem domini cancellarii Parisiensis, ac ceterorum magistrorum reverendorum theologice facultatis, quorum correctioni et ordinationi me submisi et submitto, dicta mea et scripta volo revocare, et intentionem meam ostendere bonam, non obstantibus dictis et scriptis in forma que sequitur. Et licet, domini ac reverendi magistri, istas conclusiones posuerim, non est intentionis mee, nec unquam fuil per Dei gratiam, eas sustinere pertinaciter.
          • Référence : CUP III, 22-23 (n 1218).
    • Textes et documents de la pratique administrative:
    • Auteur actif dans le domaine pratique
      • Epistolae
        • Titre:
          • Epistolae
        • Date et lieu:
          • 1374.
        • Manuscrits:
          • MS. ?
        • Incipits pour le texte manuscrit:
          • Inc. ‘
        • Edition moderne:
          • In SCHNEIDER (H.), Drei urkunden des Generalpriors Guido von Belregardo aus dem Jahre 1374, 80, 2017, 111-129.
    Bibliographie
    • Ouvrages usuels et instruments de travail:
      • CUP III, 22-23 (n 1218) ;
      • SCHNEIDER (H.), Drei urkunden des Generalpriors Guido von Belregardo aus dem Jahre 1374, 80, 2017, 111-129 ;
    • Ouvrages sur l'individu:
      • YPMA (E.), Notice sur le Studium de Paris au cours de la deuxième moitié du XIV e siècle, Augustiniana, 17, 1967, 14-36
    • Autres bases prosopographiques:
      • STUDIUM http//lamop-vs3.univ-paris1.fr/studium/ (Rédaction Jean-Philippe Genet, 18/11/2020).
  • <1a> 51526
  • <1b> GUIDO de Belregardo
  • <1c> $Guido de BELREGARDO$
  • <1c> $Guido de BELLOREGARDO$
  • <1c> $Guido de TOLOSA$
  • <1d> Maître en théologie augustin.
  • <1f> %1350-1377%
  • <1k> Maître
  • <2a> ?*Languedoc (*Toulouse ?) ?
  • <2a> /Mais n'est-ce pas un frère de la province de £Sienne ?
  • <2b> Diocèse de £Toulouse ?
  • <5b> *Paris.
  • <5c> Bachelier en théologie (*Paris) %1355% ?
  • <5c> Maître en théologie (*Paris) %1358%.
  • <5c> /Il est présent à *Paris pendant l’hiver %1358%, en conformité avec les ordres de $Grégoire de RIMINI$ qui l’invitait à poursuivre ses études à *Paris en compagnie de $Hugolinus MALABRANCA de Urbevetri$ ;
  • <r> CUP: III, 59 (n° 1241).
  • <5e> Couvent (augustin) de £Paris (*Grands-Augustins).
  • <6d> O.E.S.A. : frère (augustin) de la province de £Sienne.
  • <6f> Prieur=général des £Augustins %1371-1377%.
  • <7b> *Paris (Faculté de £Théologie : Lecteur des £Sentences au couvent augustin en %1354%) ;
  • <7b> /Mais il ne sera pas maître-régent à *Paris, mais à *Montpellier, sans doute à cause de ses "erreurs" ;
  • <r> YPMA, 24.
  • <7b> *Montpellier (Faculté de £Théologie : Maître-Régent au couvent des £Augustins %1359%=.
  • <19> Oeuvre écrite en latin.
  • <20> Auteur actif dans le champ religieux :
  • <20a1> &Errores a Guidone Ord. Eremit. revocati in Universitate Parisiensi&
  • <<b>> %1354% (16 mai).
  • <<c>> MS. Auxerre, BM 243 (306) ;
  • <<c>> MS. Erfurt, Wiss. B. Ampl. 2° 179, f. 115.
  • <<cc>> Inc. : ‘Hoc anno legendo et respondendo ambulavi in magnis et mirabilibus super me, verbum veritatis non recte tractando, sed verbis contendendo profanis et vaniloquis, que ad impietatem provocant et audientium subversionem. Ex quibus factus sum occasio scandali in sacratissima facultate et Ordine meo, quod michi displicet bono corde. Idcirco juxta piam et sanctam ordinationem domini cancellarii Parisiensis, ac ceterorum magistrorum reverendorum theologice facultatis, quorum correctioni et ordinationi me submisi et submitto, dicta mea et scripta volo revocare, et intentionem meam ostendere bonam, non obstantibus dictis et scriptis in forma que sequitur. Et licet, domini ac reverendi magistri, istas conclusiones posuerim, non est intentionis mee, nec unquam fuil per Dei gratiam, eas sustinere pertinaciter.
  • Primo dixi istam conclusionem : « Caritas, que semel labitur vel deperditur, nunquam fuit vera caritas. » Et eam probavi contra bachelarium Beate Marie de Carmelo. Hanc revoco tanquam falsam et hereticam, et quod etiam enervat effectum sacramentorum, scilicet baptismi et penitentie, et est contra decretum Ecclesie in cap. &Fidei, extra& de Summa Trinitate et fide catholica, in Clement. et etiam tamquam seipsam interimentem. Quod enim nullo modo vere est, nulli mode deseri potest, ut ait Gratianus. Et presumptuose ponitur, quia eam dixi multum probabilem, et tamen est contra communem doctorum opinionem, scilicet magistri Sententiarum, Gratiani et plurimorum aliorum. Si que vero auctoritates Augustini vel aliorum' videantur dicere oppositum, intelligendum est de caritate finali, que manet in patria, de qua loquitur apostoius [I] Corinth. 13, 8. Caritas nunquam excidit, vel intelligendum est de caritate' secundum efficaciam, ut glossat magister.
  • 2. Quod ex hoc intuli, quod prescitus in caritate existens non potest mereri vel elicere actum meritorium vite juxta scalam vite nostre, revoco tanquam falsum et contumeliosum.
  • 3. Dixi contra bachalarium Predicatorum conferendo cum ipso, quod homo meretur de condigno vitam eternam, ita quod si non daretur ei, sibi fieret injuria'. Et hanc probavi. Illam revoco tanquam falsam et hereticam et michi contradicentem in conclusione infra recitanda, que dicit : Totum est a Deo, ita quod nichil a voluntate.
  • 4. Dixi in disputatione respondendo de Quolibet, quod si nullum esset liberum arbitrium, adhuc esset peccatum. Quam scripsi in hac forma : Pono unum probabile : si nullum esset intenti vel voliti, adhuc esset tanti mali vel meriti. Probatio fuit quod [si] nullum esset arbitrium, adhuc esset per ymaginacionem in Dei contuitu malum. Hanc revoco tanquam falsam, erroneam, hereticam, scandalosam.
  • 5. Dixi quod bonum meritum est a Deo, ita quod nichil est a voluntate. Quam in hac forma scripsi : Tantum meriti est ex quanto beneplaciti, non ex quanto intenti vel voliti. Hanc reputo tanquam falsam, scandalosam et in fide suspectam, ct michi contradicentem in tertia propositione superius revocata.
  • 6. Dixi quod Deus potest aliquem necessitare preveniendo voluntatem ad bonum actum. Quam scripsi in hac forma : Deus quandoque ita prevenit voluntatem puri viatoris, quod nunquam potest in non actum meritorium. Probationes sunt : Aliter homo posset mutare divinum propositum; 2. homo posset facere Deum mendacem. Alia sententia probabilis est ista, quod Deus potest aliquem necessitare preveniendo voluntatem ad bonum actum. Hoc argumentum si sustineri potest, probationem tamen ad hanc scandalosam et suspectam in fide adduxi.
  • 7. Dixi quod est dare plures unitates que non faciunt numerum. Quod revoco tanquam falsum, scandalosum et in fide suspectum quantum ad trinitatem in divinis.
  • 8. Dixi et scripsi quod nulla creatura rationalis specialiter" est in se, nisi quia Deus est sibi inesse. Ex hoc intuli in eodem scripto, quod in omni eo quod non est Deus, essentialius est non-esse, quam ipsum esse. Has reputo falsas, fatue positas, manifeste erroneas.
  • 9. Dixi et scripsi quod aliquid potest esse sine tempore in merito et peccato. Et probavi quod possibile est aliquid esse in instanti eternitatis in merito, et consequenter in instanti temporis in peccato, et iterato in instanti eternitatis in merito. Hanc revoco cum sua probatione tanquam falsam, fatue positam et inintelligibilem.’
  • <r> CUP: III, 22-23 (n° 1218).
  • <30> Auteur actif dans le domaine pratique :
  • <30a1> &Epistolae&
  • <<b>> %1374%.
  • <<c>> MS. ?
  • <<cc>> Inc. : ‘
  • <<i>> In SCHNEIDER (H.), Drei urkunden des Generalpriors Guido von Belregardo aus dem Jahre 1374, 80, 2017, 111-129.
  • C BIBLIOGRAPHIE
  • <99a> CUP: III, 22-23 (n° 1218) ;
  • <99a> SCHNEIDER (H.), Drei urkunden des Generalpriors Guido von Belregardo aus dem Jahre 1374, 80, 2017, 111-129 ;
  • <99b> YPMA (E.), Notice sur le « Studium » de Paris au cours de la deuxième moitié du XIV e siècle, &Augustiniana&, 17, 1967, 14-36 :
  • <99c> STUDIUM : http://lamop-vs3.univ-paris1.fr/studium/ (Rédaction : Jean-Philippe Genet, 18/11/2020).
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