MS. Paris, BnF. latin 12331 ( I. II, f. 42a-82d ) ;
MS. Troyes, BM 992. l.I f. 2-6v ) ;
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "Utrum theologia sit scienta. Responsio. Dicunt quidam proprie et simpliciter theologiam esse scientam, quia, ut dicunt, ipsa procedit ex principiis veris et per se notis, etiam ipsi theologo viatori... ", recensio I ;
MS. München, BSB Clm 3749, f. 1-44 (L. I) et f. 44b-85a (L.II) ;
MS. München, BSB Clm 14383, f. 40-63v (l. I, d.1-37) ;
MS. Paris, BnF latin 3039, f. 31-32 (l. I f. 1-41d ) ;
MS. Paris, BnF latin 12331 (l. I f. 1-41d ) ;
MS. Città=del=Vaticano, BAV Borgh. 122 ( f. 1-114 l. I-IV ) ;
MS. Città=del=Vaticano, BAV Borgh. 317 ( l. II, d. 1-26 ).
Edition moderne:
In MARTIN (R.), La controverse sur le Péché Originel, Spicilegium Lovanense, 1930, 194-208 (l. II, dist. 30-33).
Incipits pour le texte manuscrit:
Inc. "Utrum theologia sit scienta. Arguiturquod non, quia scienta est de universalibus. Theologia non est de universalibus, sed de particularibus. Quare etc. Item Scienta procedit ex principiis per se notis, I Poster. Theologia non sic. Quare etc.... ", recensio II ;
Inc. " Circa principium secundi libri queritur utrum creatura potuerit esse ab eterno. Videtur quod non, quia omnis cretio inclusa inter duos terminos, scil. inter duo nunc, necessario est finita. " ;
Inc. " Utrum incarnatio sit possibilis. Videtur qoud non, quia incarnatio requirit proportonem. " ;
Inc. " Utrum sacramnta nove legis sint causa gratie. Arguitur quod non, quia omnis causa vel est univoca vel equivoca... ".
MARTIN (R.M.), La controverse sur le péché originel, (Spicil. sacr. Lovaniense 10), Louvain, 1930 ;
ULRICH (J.), Fragen der Schopfungslehre nach Jakob von Metz O.P. (Erfurter theol. Stud. 20 ), Leipzig, 1966.
Autres bases prosopographiques:
STUDIUM http//lamop-vs3.univ-paris1.fr/studium/ Rédaction, Jean-Philippe Genet, 9/10/2020.
<1a> 51266
<1b> JACOBUS Metensis
<1c> $Jacobus METENSIS$
<1c> $Jacques de METZ$
<1d> Dominicain
<1f> %1295-1309%
<1k> Gradué
<2a> *Lorraine (*Metz).
<2b> Diocèse de £Metz ?
<3l> /Son maître est $Rambert de BOLOGNE$.
<5b> *Paris.
<5c> Bachelier en théologie (%1302-1303% ou %1308-1309%).
<5e> Couvent (dominicain) de £Paris (*Jacobins) %1295-1300%.
<6d> O.P. : frère dominicain du couvent (dominicain) de £Metz.
<7b> *Paris (Faculté de théologie : Lecteur des sentences %1300-1301%) ;
<7b> *Paris (Faculté de théologie : Lecteur des sentences %1302-1303%) ;
<7b> /Il lit les sentences deux fois, la seconde fois après $Jean QUIDORT$.
<19> Oeuvres écrites en latin :
<20> Auteur actif dans le champ religieux :
<20a1> &Quaestiones in lib. Sententiarum (rédaction 1)&
<<b>> ?
<<c>> MS. Paris, BnF. latin 12331 ( I. II, f. 42a-82d ) ;
<<c>> MS. Troyes, BM 992. l.I : f. 2-6v ) ;
<<cc>> Inc. : "Utrum theologia sit scienta. Responsio. Dicunt quidam proprie et simpliciter theologiam esse scientam, quia, ut dicunt, ipsa procedit ex principiis veris et per se notis, etiam ipsi theologo viatori... ", recensio I ;
<20a2> &Quaestiones in lib. Sententiarum (rédaction 2)&
<<b>> ?
<<c>> MS. München, BSB Clm 3749, f. 1-44 (L. I) et f. 44b-85a (L.II) ;
<<c>> MS. München, BSB Clm 14383, f. 40-63v (l. I, d.1-37) ;
<<c>> MS. Paris, BnF latin 3039, f. 31-32 (l. I : f. 1-41d ) ;
<<c>> MS. Paris, BnF latin 12331 (l. I : f. 1-41d ) ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Borgh. 122 ( f. 1-114 : l. I-IV ) ;
<<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Borgh. 317 ( l. II, d. 1-26 ).
<<i>> In MARTIN (R.), La controverse sur le Péché Originel, &Spicilegium Lovanense&, 1930, 194-208 (l. II, dist. 30-33).
<<cc>> Inc. : "Utrum theologia sit scienta. Arguiturquod non, quia scienta est de universalibus. Theologia non est de universalibus, sed de particularibus. Quare etc. Item : Scienta procedit ex principiis per se notis, I Poster. Theologia non sic. Quare etc.... ", recensio II ;
<<cc>> Inc. : " Circa principium secundi libri queritur utrum creatura potuerit esse ab eterno. Videtur quod non, quia omnis cretio inclusa inter duos terminos, scil. inter duo nunc, necessario est finita. " ;
<<cc>> Inc. : " Utrum incarnatio sit possibilis. Videtur qoud non, quia incarnatio requirit proportonem. " ;
<<cc>> Inc. : " Utrum sacramnta nove legis sint causa gratie. Arguitur quod non, quia omnis causa vel est univoca vel equivoca... ".
<20a3> &Additiones in Im lib. Sententiarum&
<<b>> ?
<<c>> MS. Troyes, BM 992, f. 7-25.
<<cc>> Inc. : "Utrum theologia sit scientia. Et arguitur quod non..".
<20a4> &Correctorium fratris Jacobi Metensis&
<<b>> ?
<<c>> MS. Le=Mans, BM 231, f. 150-175.
<<cc>> Inc. : "Supra primum librum Sententiarum, prima dist. q.4...".
<<i>> In MARTIN (R.), La controverse sur le Péché Originel, &Spicilegium Lovanense&, 1930, 211-214 (dist. 30).
<<m>> Critiqué par $Hervé NEDELLEC$.
C BIBLIOGRAPHIE
<99a> GLORIEUX MT: 63
<99a> MOPH: XVIII 28 64
<99a> STEGMULLER: 388-389
<99a> QUETIF et ECHARD: I 727
<99a> KAEPPELI: II 330-331.
<99b> DECKER (B.), &Die Gotteslehre des Jaco von Metz (Beitr. z. GeS. d. Philos. u. Theol. d. Mittelalt. XLII. 1), Munster, 1967 ;
<99b> KOCH (J.), Jakob von Metz, O.P., Der Lehrer des Durandus de S. Porciano, &Archives d'hist. doctr. et litt. du moyen-âge&, IV, 1929-1930, 169-229 ;
<99b> KOCH (J.), Compte rendu de l'ouvrage de R. MARTIN, &Bull. Thomiste&, 1931, 327-333 ;
<99b> KOLHER (T.W.), &Die Begriff des Einheit etc.&, (Studia Anselmiana, 58 ) Rome, 1971 ;