Fiche 1315 - BERNARDUS Lombardi

permalien : http://studium-parisiense.univ-paris1.fr/individus/1315-bernarduslombardi
Retourner à la liste Voir la fiche au format JSON

Informations prosopographiques
    Fiche d’identité
    • Nom:
      • BERNARDUS Lombardi
    • Variante(s) de nom:
      • Bernardus LOMBARDI
    • Description courte:
      • Dominicain
    • Date d'activité:
      • 1323-1332
    • Sexe:
      • male
    • Statut:
      • Maître
    Origine et situation géographique
    • Lieu de naissance:
      • Catalogne ?
    Insertion relationnelle
    • Ami de ou ennemi:
      • Protégé de ROBERT I, roi de Sicile qui intervient en 1325 en sa faveur auprès de JEAN XXII pour qu’il devienne maître.
    Cursus
    • Université ou Studium:
      • Paris 1327-1332.
    • Cursus:
      • Bachelier Sent. (Paris) 1327-1328 ;
      • Maître en théologie (Paris) 1331-1332.
    • Vie de l'individu dans un collège:
      • Couvent (dominicain) de Paris (Jacobins) 1327-1332 au moins ;
    Carrière ecclésiastique
    • Ecclésiastique régulier:
      • O.P. frère (dominicain) du couvent (dominicain) de Perpignan.
    • Position hiérarchique occupée dans un ordre régulier:
      • Prieur (dominicain) d'Avignon 1323 ;
      • Vicaire=provincial (dominicain) de Provence ;
      • Prieur=provincial (dominicain) de Provence 1323-1326.
    Carrière professionnelle
    • Maître d'école, précepteur:
      • Béziers (Couvent dominicain lecteur) ;
    • Universitaire:
      • Paris (Faculté de Théologie Lecteur des Sentences 1327-1328) ;
      • Référence : CUP II, 303 (n 865).
      • Commentaire : /Il est assigné à lire les Sentences à Paris par le chapitre=général (dominicain) de Paris et Barnabas VERCELLENSIS, maître=général des Dominicains en 1326 (mai) Assignamus ad legendum Sententias Parisius isto anno fratrem Guillelmum de Castro Reginaldi, de provincia Francie. Item pro anno sequenti quantum nostra interest fratrem Bernardum Lombardi, priorem provincialem provincie Provincie. Assignamus lectorem conventus Bononiensis fratrem Benedictum de Cumis, magistrum in theologia .
      • Commentaire : /Son assignation à lire les Sentences à Paris est confirmée par le chapitre=général (dominicain) de Perpignan et Barnabas VERCELLENSIS, maître=général des Dominicains en 1327 (mai) Assignamus ad legendum Sententias Parisius isto anno fratrem Bernardum Lombardi de provincia Provincie. Item pro anno sequenti quantum nostra interest fratrem Garinum de Giaco de provincia Francie ;
      • Paris (Faculté de Théologie Maître-régent 1331-1332).
    Production textuelle
    • Auteur actif dans le champ religieux:
    • Auteur actif dans le champ religieux
      • Commentaire sur les Sentences
        • Titre:
          • (Commentaire sur les Sentences)
        • Date et lieu:
          • 1327-1328
        • Manuscrits:
          • MS. Erfurt, Wiss. B. Amplon. Fol. 368, f.64-156 (l. I-II) ;
          • MS. Leipzig, UB. 542, f.1-134 (l. I-III) ;
          • MS. Milano, B. Ambros. H 44 inf., f.1-16 (l. III) ;
          • MS. München, BSB Clm 13501, f.13-77, copié en 1350 au Couvent (dominicain) de Bologne (l. I-IV) ;
          • MS. Napoli, BN 7 G 98, f.1-58 (l. I).
          • MS. Città=del=Vaticano, BAV Ottob. lat. 318, f.13-15 et 56-57 (questions extraites du l. II ?).
        • Incipits pour le texte manuscrit:
          • Inc. "Cupientes. Huic operi Magistri praemittit prohemium... Circa prologum primi Sententiarum quaeritur principaliter de tribus pertinentibus ad habitum theologiae... Prima est Utrum notitia abstractiva sit possibilis viatori de divina essentia vel persona vel proprietatibus persone quacumque virtute... ", Prol. ;
          • Inc. "Veteris. Hic incipit tractatus et dividitur in duas partes. Primo enim premittit magister quedam generalia totius operis prelibativa. Secundo suam intentionem exsequitur in principio secunde distinctionis ibi Hoc itaque. Prima est presentis lectionis et dividitur in tres partes... Circa istam distinctionem queritur unum Utrum possit beatus frui divina essentia tantum, eam prescindendo conceptibiliter a personis. Et arguitur quod sic Quando aliqua ita se habent... ", l. I ;
          • Inc. "Est Deus in coelo revelans mysteria (Dan. 2 28). Sicut dictum fuit a principio, nomine coeli designatur causa finalis sacrae Scripturae... ", prologue l. II ;
          • Inc. "Creationem. In hoc secundo libro principalis intentio magistri circa tria versatur scilicet rerum creationem, creaturarum dotationem sive perfectionem et creature sic dotate conversionem sive aversionem... Circa lectionem primam II Sententiarum sunt sex questiones. Prima an mundum fuisse ab eterno, includat repugnantiam ex hoc quod ratio infiniti contradicit preterito... ", l.II ;
          • Inc. "Circa primam lectionem tertii Sententiarum proponebantur quattuor questiones. Prima est an natura humana vel quecumque alia de genere substantie possit cadere a propria suppositacione... ", l. III (peut-être pas de Bernard LOMBARDI) ;
          • Inc. "Circa quartum Sententiarum quaeritur Utrum sacramenta novae legis sint causa gratiae per aliquam virtutem inhaerentem. Et arguitur quod non... ", l. IV.
        • Edition moderne:
          • In POREBSKI (S.A.), La question de Bernardus Lombardi concernant la différence réelle entre l’essence et l’existence, Mediaevalia Philisophica Polonorum, XVII, 1973 169-185.
      • Collationes de sanctis et de tempore "Istas Collaciones fecit fr. B. Lombardi legens in katedra in Bicteris"
        • Titre:
          • Collationes de sanctis et de tempore ("Istas Collaciones fecit fr. B. Lombardi legens in katedra in Bicteris")
        • Date et lieu:
          • ? à Béziers.
        • Manuscrits:
          • MS. Avignon, BM 320, aux Dominicains d'Avignon.
        • Incipits pour le texte manuscrit:
          • Inc. "Sume... " (les mots qui suivent sont illisibles) ;
          • Inc. "Nomen erat Iohannes. Tunc res convenienter nominatur quando a proprietate rei que sola sibi convenit ei nomen imponitur... ".
      • Quaestiones de Quodlibet
        • Titre:
          • Quaestiones de Quodlibet
        • Date et lieu:
          • ?
        • Manuscrits:
          • MS. Leipzig, UB 529, f. 1-42 ;
          • MS. Città=del=Vaticano, BAV lat. 817, f. 183ra-202va.
        • Incipits pour le texte manuscrit:
          • Inc. "In nostro quolibet querebantur de deo quantum ad intrinsecam eius rationem. Et primo quantum ad eius absoluta et relata simul et erat questio Utrum ponens quod omnis actus in divinis productivus ad intra sit elicitus a potentia, salvet omnipotentiam in personis productis...".
    • Auteur actif dans le champ philologique:
    • Auteur actif dans le champ grammatical
      • Tract. de dubio accentu
        • Titre:
          • Tract. de dubio accentu
        • Date et lieu:
          • ?
        • Manuscrits:
          • MS. Brugge, StB 537, à l’abbaye (cistercienne) des Dunes.
        • Incipits pour le texte manuscrit:
          • Inc. "Accentus est auris modulatio vocis facta...".
          • /Non repris par Th. KAEPPELI.
          • Commentaire : //http//sip.mirabileweb.it
    Bibliographie
    • Ouvrages usuels et instruments de travail:
      • GLORIEUX MA 58 ;
      • CUP II, 292, 303 (n 865) ;
      • QUÉTIF et ECHARD I, 560-561 ;
      • STEGMULLER Sent. 52-53 ;
      • KAEPPELI I, 227-229 ;
      • HLF XXXVII, 517-522 ;
    • Ouvrages sur l'individu:
      • KOCH (J.), Durandus de S. Porciano..., Munster, 1927 ;
      • GLORIEUX (P.), La littérature quodlibétique, II, 1935, 64-65.
      • FRIEDMAN (R.L.), Dominican Quodlibetal Literature, dans SCHABEL (Ch.), éd., Theological Quodlibeta in the Middle Ages. The Fourteenth Century, Leyde-Boston, 2007, 401-480 ;
      • POREBSKI (S.A.), La question de Bernardus Lombardi concernant la différence réelle entre l’essence et l’existence, Mediaevalia Philisophica Polonorum, XVII, 1973 157-185.
    • Autres bases prosopographiques:
      • STUDIUM http//lamop-vs3.univ-paris1.fr/studium/ (Rédaction Jean-Philippe Genet, dernière mise à jour 08/11/2020.
  • <1a> 1315
  • <1b> BERNARDUS Lombardi
  • <1c> $Bernardus LOMBARDI$
  • <1d> Dominicain
  • <1f> %1323-1332%
  • <1k> Maître
  • <2a> *Catalogne ?
  • <3e> Protégé de $ROBERT I, roi de £Sicile$ qui intervient en %1325% en sa faveur auprès de $JEAN XXII$ pour qu’il devienne maître.
  • <5b> *Paris %1327-1332%.
  • <5c> Bachelier Sent. (Paris) %1327-1328% ;
  • <5c> Maître en théologie (Paris) %1331-1332%.
  • <5e> Couvent (dominicain) de £Paris (*Jacobins) %1327-1332% au moins ;
  • <6d> O.P. : frère (dominicain) du couvent (dominicain) de £Perpignan.
  • <6f> Prieur (dominicain) d'£Avignon %1323% ;
  • <6f> Vicaire=provincial (dominicain) de £Provence ;
  • <6f> Prieur=provincial (dominicain) de £Provence %1323-1326%.
  • <7a> *Béziers (Couvent dominicain : lecteur) ;
  • <7b> *Paris (Faculté de £Théologie : Lecteur des £Sentences : %1327-1328%) ;
  • <7b> /Il est assigné à lire les *Sentences à *Paris par le chapitre=général (dominicain) de £Paris et $Barnabas VERCELLENSIS, maître=général des £Dominicains$ en %1326% (mai) : « Assignamus ad legendum Sententias Parisius isto anno fratrem Guillelmum de Castro Reginaldi, de provincia Francie. Item pro anno sequenti quantum nostra interest fratrem Bernardum Lombardi, priorem provincialem provincie Provincie. Assignamus lectorem conventus Bononiensis fratrem Benedictum de Cumis, magistrum in theologia ».
  • <7b> /Son assignation à lire les *Sentences à *Paris est confirmée par le chapitre=général (dominicain) de £Perpignan et $Barnabas VERCELLENSIS, maître=général des £Dominicains$ en %1327% (mai) : « Assignamus ad legendum Sententias Parisius isto anno fratrem Bernardum Lombardi de provincia Provincie. Item pro anno sequenti quantum nostra interest fratrem Garinum de Giaco de provincia Francie » ;
  • <r> CUP : II, 303 (n° 865).
  • <7b> *Paris (Faculté de £Théologie : Maître-régent : %1331-1332%).
  • <19> Oeuvres écrites en latin :
  • <20> Auteur actif dans le champ religieux :
  • <20a1> &(Commentaire sur les Sentences)&
  • <<b>> %1327-1328%
  • <<c>> MS. Erfurt, Wiss. B. Amplon. Fol. 368, f.64-156 (l. I-II) ;
  • <<c>> MS. Leipzig, UB. 542, f.1-134 (l. I-III) ;
  • <<c>> MS. Milano, B. Ambros. H 44 inf., f.1-16 (l. III) ;
  • <<c>> MS. München, BSB Clm 13501, f.13-77, copié en %1350% au Couvent (dominicain) de £Bologne (l. I-IV) ;
  • <<c>> MS. Napoli, BN 7 G 98, f.1-58 (l. I).
  • <<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV Ottob. lat. 318, f.13-15 et 56-57 (questions extraites du l. II ?).
  • <<cc>> Inc. : "Cupientes. Huic operi Magistri praemittit prohemium... Circa prologum primi Sententiarum quaeritur principaliter de tribus pertinentibus ad habitum theologiae... Prima <qu.>est : Utrum notitia abstractiva sit possibilis viatori de divina essentia vel persona vel proprietatibus persone quacumque virtute... ", Prol. ;
  • <<cc>> Inc. : "Veteris. Hic incipit tractatus et dividitur in duas partes. Primo enim premittit magister quedam generalia totius operis prelibativa. Secundo suam intentionem exsequitur in principio secunde distinctionis ibi : Hoc itaque. Prima est presentis lectionis et dividitur in tres partes... Circa istam distinctionem queritur unum : Utrum possit beatus frui divina essentia tantum, eam prescindendo conceptibiliter a personis. Et arguitur quod sic : Quando aliqua ita se habent... ", l. I ;
  • <<cc>> Inc. : "Est Deus in coelo revelans mysteria (Dan. 2 28). Sicut dictum fuit a principio, nomine coeli designatur causa finalis sacrae Scripturae... ", prologue l. II ;
  • <<cc>> Inc. : "Creationem. In hoc secundo libro principalis intentio magistri circa tria versatur scilicet rerum creationem, creaturarum dotationem sive perfectionem et creature sic dotate conversionem sive aversionem... Circa lectionem primam II Sententiarum sunt sex questiones. Prima : an mundum fuisse ab eterno, includat repugnantiam ex hoc quod ratio infiniti contradicit preterito... ", l.II ;
  • <<cc>> Inc. : "Circa primam lectionem tertii Sententiarum proponebantur quattuor questiones. Prima est an natura humana vel quecumque alia de genere substantie possit cadere a propria suppositacione... ", l. III (peut-être pas de $Bernard LOMBARDI$) ;
  • <<cc>> Inc. : "Circa quartum Sententiarum quaeritur : Utrum sacramenta novae legis sint causa gratiae per aliquam virtutem inhaerentem. Et arguitur quod non... ", l. IV.
  • <<i>> In POREBSKI (S.A.), La question de Bernardus Lombardi concernant la différence réelle entre l’essence et l’existence, &Mediaevalia Philisophica Polonorum&, XVII, 1973 169-185.
  • <20a2> &Collationes de sanctis et de tempore ("Istas Collaciones fecit fr. B. Lombardi legens in katedra in Bicteris")&
  • <<b>> ? à *Béziers.
  • <<c>> MS. Avignon, BM 320, aux Dominicains d'£Avignon.
  • <<cc>> Inc. : "Sume... " (les mots qui suivent sont illisibles) ;
  • <<cc>> Inc. : "Nomen erat Iohannes. Tunc res convenienter nominatur quando a proprietate rei que sola sibi convenit ei nomen imponitur... ".
  • <20a3> &Quaestiones de Quodlibet&
  • <<b>> ?
  • <<c>> MS. Leipzig, UB 529, f. 1-42 ;
  • <<c>> MS. Città=del=Vaticano, BAV lat. 817, f. 183ra-202va.
  • <<cc>> Inc. : "In nostro quolibet querebantur de deo quantum ad intrinsecam eius rationem. Et primo quantum ad eius absoluta et relata simul et erat questio : Utrum ponens quod omnis actus in divinis productivus ad intra sit elicitus a potentia, salvet omnipotentiam in personis productis...".
  • <22> Auteur actif dans le champ grammatical :
  • <22a1> &Tract. de dubio accentu&
  • <<b>> ?
  • <<c>> MS. Brugge, StB 537, à l’abbaye (cistercienne) des £Dunes.
  • <<cc>> Inc. : "Accentus est auris modulatio vocis facta...".
  • <<cc>> /Non repris par Th. KAEPPELI.
  • C BIBLIOGRAPHIE
  • <99a> GLORIEUX MA: 58 ;
  • <99a> CUP: II, 292, 303 (n° 865) ;
  • <99a> QUÉTIF et ECHARD: I, 560-561 ;
  • <99a> STEGMULLER Sent.: 52-53 ;
  • <99a> KAEPPELI: I, 227-229 ;
  • <99a> HLF: XXXVII, 517-522 ;
  • <99b> KOCH (J.), &Durandus de S. Porciano...&, Munster, 1927 ;
  • <99b> GLORIEUX (P.), &La littérature quodlibétique&, II, 1935, 64-65.
  • <99b> FRIEDMAN (R.L.), Dominican Quodlibetal Literature, dans SCHABEL (Ch.), éd., &Theological Quodlibeta in the Middle Ages. The Fourteenth Century&, Leyde-Boston, 2007, 401-480 ;
  • <99b> POREBSKI (S.A.), La question de Bernardus Lombardi concernant la différence réelle entre l’essence et l’existence, &Mediaevalia Philisophica Polonorum&, XVII, 1973 157-185.
  • <99c> //http://sip.mirabileweb.it
  • <99c> STUDIUM : http://lamop-vs3.univ-paris1.fr/studium/ (Rédaction : Jean-Philippe Genet, dernière mise à jour 08/11/2020.
Visualisation géographique